torsdag 4 december 2008

Upp till ytan

Nog för att träsket är väl så trevligt att klafsa i, men kommer ett paket på posten blir man lite glad, fast man inte riktigt vill erkänna! Min livs första egna postorder-leverans! Efter en del mätningar på min krympande kropp lyckades jag förstå de franska storlekarna. Och med hänsyn till den stadigt nedåtgående vikten tog jag en storlek mindre än brukligt...e voilá! Klänningen skulle vara 70-talinspirerad men färgerna motsvarar inte mina förväntningar utifrån produktfotot. Men jag är nöjd, och glädjen gör att jag orkar ta mig mot våtmarkerna för att sörja lite till...stannar alldeles vid kanten, för i den skapelsen traskas inga träsk!



Vi är vid sjön nu
balanserar,
som vi alltid gjort,
på den tunna ytan mellan himlen och dyn
som vattenspindlarna under bryggan,
fötterna vitt isär.

(Maria larsson)


Inga kommentarer: