söndag 21 december 2008

Hopp-klapp och uppfyllelse

Jag lekte tomte häromdagen och hoppades sprida lite glädje. Skickade ett paket med ett innehåll som betyder mycket för mig, och som är ett av de vackraste i sitt slag. Det visade sig att mottagarna blev just vad jag hoppats på...glada...men ännu bättre hoppfulla! Och det var lite mer än var mitt eget hopp sträckte sig :)

Hopp är ett av de vackraste och roligaste ord jag känner, och innebörden är magisk...en spirande tro på att positiva händelser inträffar i livet, en känsla av att det man önskar kan gå i uppfyllelse.

Kan gå i uppfyllelse...kan gå i uppfyllelse...kan gå i uppfyllelse...kan gå i uppfyllelse...
kan gå i uppfyllelse...kan gå i uppfyllelse...kan gå i uppfyllelse...kan gå i uppfyllelse...
kan gå i uppfyllelse
...kan gå i uppfyllelse...

Uppfyllelse låter väldigt konstigt när det upprepas!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, det var den vackraste av gåvor!

Jag och mannen har faktiskt inte letat efter alla systrarna... vi pratade om det här hemma och bestämde oss för att den riktiga upptäcktsresan skall vi göra tillsammans med syskonen...

men det är ju inte hela sanningen... jag kunde ju inte hålla mig helt, men jag tror att det är många systrar kvar att hitta... och de skall vi hitta tillsammans!

Ännu en gång tack för gåvan!