lördag 6 december 2008

Min kloka vän

Jag har en sällsynt klok vän som på hennes unika vis får mig att se saker lite annorlunda. Hon får mig att städa garderoben och se att det mesta i den är ganska konstigt vikt, men det gör inget! Jag viker bättre med henne i närheten. När jag är svart eller vit är hon allt däremellan, se bara:

"Att vara stark betyder inte att man lever utan smärta, eller att man kan forcera bort den, eller att man strider sig genom livet, obruten med huvudet högt. Att vara stark är att leva, att älska även då man går sönder av kärleken ... Allt är ju inte svart och vitt, det mesta faktiskt oändligt mycket mer komplicerat än så..."

Så oändligt mycket mer komplicerat än så. Du har rätt, som alltid.

Jag tycker om dig större än en smula, och hoppas jag blir förlåten för att jag otillåtet och, än så länge, utan din vetskap publicerade din klok-dom. Men bara vi vet vem du är...f´låt ifall, ifall...ska aldrig göra om det ;)


Inga kommentarer: