torsdag 18 december 2008

Pubertal precision

Tillvaron är fortsatt ljus(are) och jag har avverkat dag tre på plussidan. Rekord och grattis till mig, och oss! Glädje smittar och M klarade sig inte undan. Han ligger nu nedbäddad med ett ofrivilligt leende på läpparna och hänger sig åt Futurama på lilla datorn. Hoppet svider lite i ögonen och några ofrivilliga skratt retar irriterat i gommen, imorgon anmäler vi oss sjuka...eller nja...

Jobbet klarar sig galant utan mig! Idag har jag sprungit runt med pryl x mellan punkt a,b, f och tillbaka utan att ha en aning om varför? Under den snabba och meningslösa färden har jag lyckats moon-walka på det hala bonade golvet med mina billigt fyndade tofflor, och snubblat över besökare, rivit ner en hylla som inte var tom, och missat papperskorgen med mycket kladdiga saker två gånger! Jag känner mig som en tonåring med för stora fötter och händer, som växt över en natt. Pubertal precision stod inte som merit i mitt CV, och jag undanhöll den under jobbintervjun...jag tror jag är avslöjad...men 4 timmars sömn per natt gör en tonåring av vem som helst!

Inga kommentarer: