söndag 14 december 2008

En bästis och två afrikanska träd

Ibland blir jag överväldigad av mina fina vänner! Vänner som är för livet och av en sort som inte är lättfångad. Trots att jag är en ensamvarg och sjusärdeles svår på att ringa och ordna träffar, har jag av någon anledning fått den äran att kalla flera av dom för mina allra bästa vänner! För att vara ärlig så är summan av de vänner jag har just de bästa, och jag tänker inte bry mig om att välja, för det går inte! "Skräpet" det är bortrensat.

Ett av guldkornen ringde mig idag från den största staden. Hon har förmågan att ta fram det bästa av mig och blandar upp våra långa och stundvis allvarliga samtal med en varmare syn på livet. Jag bubblar!

Efter millennieskiftet och två jobbiga separationer från dåvarande kärlekarna, fann vi varandra. Återinflyttade från långa utlandsvistelser och lite skraja för Svenssons och Sverige. Vi hjälpte varandra igenom det som då var det svåraste, återfinna oss själva i en stormig storstad. Singellivet och nya flirtar gjorde oss åter bekanta med det nygamla, och vi började trivas. Grabbarna Svensson var inte fy skam! Vi umgicks och pratade och fnittrade nästan som förälskade. Jag minns en nyår när vi drog igång en stor nyårsfest. Bokade fin festlokal, skickade inbjudningar till höger och vänster och knappt förväntade oss intresse. Det slutade med 60 gäster i fullsatt lokal, proffsig toastmaster och en livs levande DJ! När vi skulle hälsa välkomna hade vi blivit såpass nervösa att vi trädde egendesignade papperspåsar, med hår och ögonfransar, på huvudet för att slippa visa rödfärgen! Jag bar klackar den kvällen och hade missat att äta så min vin-vingliga framtoning gjorde att min vän fick dra stora delar av värdskapet på egen hand. Vi hade kul och gästerna slog klackarna i taket till takterna av tolv...

Min vän berättade aldrig att jag skulle finna något speciellt i min mail-box idag! Glädjen yrde likt den första snöstormen i vårt hem, se bara:

Hej J och M!
2 träd planteras snart i Afrika.
Ett för lilla Astrid, och ett för lilla Ruth.
Tänker ännu mer på er nu i juletid.
Stora varma kramar från L och J


PS. Läs mer om Vi Skogen här.


1 kommentar:

Berber sa...

Härligt att se att Glädje-etiketten raskt klättrat på topplistan de senaste dagarna :) Vilka underbara vänner du verkar ha, så många som tänker både på er och flickorna. Och vilken vacker tanke att det snart vajar två nya trädkronor i Afrika.