söndag 14 december 2008

Proof of life

Att sorg hamnar först bland etiketterna i den här bloggen är kanske inte förvånande? Jag önskar att där snart fylls på med etiketter som "på väg", "kommit någonvart", "gravid", "bebis", "storken" eller bara "recept"! Något som bevisar att jag lever, för jag ser inte.

Jag har ju tänkt blogga om IVF, hur vi kom att få uppleva Ruth och Astrid! Och jag vill berätta om fredagens besök på fertilitetscentrum - Carlanderska. Jag vill tala om det fantastiska med adoptionen (som försvann) och vårt fina hus i slutet på gatan...Alla de färger som målar våra liv!

Jag vill och jag ska.


"När jag ger mig ut i mig själv på morgonen
Är jag framme redan vid lunch
"
(M. Birro: Svarta Vykort)


4 kommentarer:

Vida sa...

En stor varm kram till dig trots att vi aldrig träffats!

/Liv

Thomas sa...

Hej Johanna. Jag vill bara säga att jag tänker mycket på er nu. Träffade M för en vecka sedan efter jobbet. Både han och jag var på väg till släkt söderöver.

Många solkramar

/Thomas

Johbur sa...

Vida!tack för din varma kram och för att du håller ett öga på mig härinne! Jag har tittat in hos dig också men inte lämnat avtryck än. Det kommer...Snygg blogg! Skulle nog behöva lite tips på hur jag hottar upp min!

Kram tillbaka! Johbur

Johbur sa...

Thomas!
Vilken rolig överraskning! M berättade att han träffat dig. Länge sedan! Kanske ses vi på planet till eller från "söderöver" i jul...

Stor varm kram!
J