onsdag 10 december 2008

Fan för köttbullemackan!

Idag kom utlåtandet från patologavdelningen!
Kom sent från jobbet och möttes av makens allvarliga blick och ett försiktigt "hur mår du?"

Jag lutade mig gråtande mot M och andades djupt innan jag började läsa och jag kan omöjligt beskriva känslan av att läsa svaret...svaret!!! Flickorna var friska, däremot fanns det tecken på akut inflammation i den ena moderkakan. Man kan inte fastställa varför det har blivit så, inte heller exakt vad som orsakat inflammationen...

Akut, hur då? Hur länge? En timma?
Inflammation, från vad? Infektion, kanske?
Flickorna friska! Glad? Ledsen? Glad?
Ont i mammahjärtat! Sönder.
Äntligen ett svar! Och inte. Eller?
Hur mår du?
Behandling? Antibiotikan jag bad om?
Avlastning, akut, missfall, akut på akuten.
Dålig köttbullemacka på rastställe!
Influensa
Infektion
MRSA
Spanska sjukan
Pandemi
Inflammation
Kattlatrin
Dumt
Ingen orsak
och fan för köttbullemackan!

Behöver jag berätta att vi slängde oss på datorn?
De enda träffar vi fick på "moderkaka + inflammation" var havandeskapsförgiftning. Jag läste in många av mina symptom där och bland riskgrupperna finns de som drabbats av diabetes. Men det fungerar dåligt när jag leker doktor och jag inser givetvis att det behövs en livs levande riktig läkare för att svara på mina frågor. Någon?

Jag är på kyrkkaffe i underlandet tills vidare...

1 kommentar:

Berber sa...

Åh vad jobbigt med ett svar som bara väcker ännu fler frågor. Men visst får ni väl träffa en läkare och fråga mer kring vad som kan ha orsakat det? Känner med dig och kramar om!