onsdag 14 januari 2009

Fylleglad och odresserad

Jag blev så fantastiskt glad! Har legat febrig och med huvudvärkarnas huvudvärk halva dagen och går nu på alvedon och en liten (inte liter!) Ballantines. Jobbet får vänta till nästa vecka när jag är kry. Gick in på en bloggsysters sida för att se lite nytt under solen och såg att föräldrarna till "grabbarna i graven bredvid" skickat hälsningar till våra tvillingänglar där!

Det är alldeles otroligt vilka möten små berövade liv kan skapa, och fortsätter skapa. Den glädje och ödmjukhet som sorgsna änglaföräldrar orkar bringa i allt kaos. Jag blev glad och vet inte riktigt om det kanske var en liter jag fick i mig trots allt?

I feberfyllans och varandets stund ska jag sätta in 600 kr för insamling till minne av Antonia och Gabrielle, till förmån för forskning kring spädbarnsdöd och omhändertagande. En hundralapp för vardera småtting: Ruth, Astrid, Simon, Philip, Antonia och Gabrielle! Sedan ska jag skriva lite till på min lilla kompis i lågornas sken. Det blir spännande att se vad en febrig Johbur kan åstadkomma...



Ps. Tack alla närmare 200 besök om dagen här hos mig! Var kommer ni ifrån?! Min marknadsföring är i det närmaste obefintlig. Kanske är det en och samma person som kikar alla gångerna, tack till dig i så fall! Kommentera gärna mina inlägg, de lyfter mig, trots att jag fortfarande är dålig på att höra av mig tillbaka. Svårt att lära gammal Johbur sitta...

Sitt Johbur, sitt!
.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Så roligt att ni får respons för era små barn!
Jag har också lämnat ett litet bidrag med önskan om att det ska bli färre änglar i framtiden!
Kram!
Ingegerd

Ulb sa...

Tråkigt att höra att du blev sjuk...var det kramen:-)? Du som var så "stolt" att du klarat dig...hihi. Ta hand om dig och ta en wirre till, så hoppas jag att vi ses den mittersta veckodagen.
Kram!

Unknown sa...

Du är så god, Johbur! Jag väntar spänt på att få basunera ut ett stort tack till alla som hjälpt till -pengarna kommer att göra nytta, det vet jag!;.)

Och du... att länka till varandra är ett effektivt sätt att sprida sin blogg... ;.)

Nu har hittills 674 personer varit inne hos mig idag... är väl inte mer än rätt att de hälsar på dig också.. eller jag vill gärna hoppas att de gör det.

För de är snälla och sådana behöver du!:.)