fredag 25 september 2009

Familjen Saknads hjärta

Ni är många som tänkt på oss idag! På flickorna som skulle fyllt ett och på deras föräldrar som ville torka smultrontårta. Några bara i tankarna, vilket är vackert nog, och andra mer påtagligt.

Vi har fått de vackraste av ord genom lyxtelegram, velourhjärtan, blogginlägg, kommentarer och utstansade kort. Fina meddelanden på diverse telefoner och överraskningar vid graven. En present i form av ett vackert änglamamme-smycke letade sig snabbt runt min handled och många ljus har tänts. Alla unika ord och handlingar varsamt beundrade.

För Ruth. För Astrid.
Från er som minns vid vår sida.

Tacksamhet är hjärtats minne, och Familjen Saknads hjärta växer sig allt större.

.

3 kommentarer:

Honungspojkens mamma sa...

Vad underbart fint ni gjort till flickorna på ettårsdagen! Och så rörande när ballongerna lekte sig iväg.

En stor, varm kram till er...

Unknown sa...

Känns skönt att läsa att ni har bra människor omkring!:.)

Unknown sa...

Hej!
Tack för ditt besök och din kommentar i min blogg. Jag blev så glad.
Idag när vi hade barnkalas tänkte jag, ännu en gång, på dig. Så vi sjöng först för min femåring och sen sjöng vi alla (jag och sju tjejer som är 5 och 6 år) också för Antonia, Gabrielle, Astrid och Ruth. Tjejerna kom på själva att de skulle öppna fönstret och sjunga högt så att det verkligen hördes ända upp till himlen. Visst är det härligt hur barn tänker. Min femåring undrade också hur man gör när man skickar födelsedagspaket till himlen. Jag sa att jag inte visste men lovade att ta reda på det.
Jag blir så oerhört berörd när jag läser din blogg. Du skriver så vackert och har verkligen förmågan att sätt ord på ofattbara känslor så att vi andra i alla fall kan tänka oss hur det är.
Många, många kramar från Katarina "amospersson"