söndag 28 juni 2009

På sjätte dagen

Jag var självklart inte gravid, men ändå så självklart gravid! 5 dagar hoppade menstruationen över och när jag satt där med det dyrköpta graviditetstestet i handen en kissenödig morgon på sjätte dagen, då kom den! Någon gång mellan det prassliga ytterhöljet och de första nödiga dropparna.

Det konstiga är inte att den dök upp utan att jag verkligen trodde, lååångt därinne, att jag var gravid! Att jag likt heliga Maria benådats med en gudomlig graviditet och att jag skulle tvingas bli troende för att lyckas uppfostra 'den gode' som på miraklers vis kommit till oss. Att just VI vunnit högvinsten av en miljon spelare. För folk vinner ju ibland. Det kan väl lika gärna bli vi!

Men det kan det inte.

På den sjätte dagen skapade gud människan.
Jag skapade syndafloden.

.

1 kommentar:

Johbur sa...

Millan!

Jag tar mig inte in på din blogg, men vill ändå säga att din kommentar värmde! TACK!

Kram Johbur