lördag 4 april 2009

Stalker

Jag är förföljd! På vippen att jag ringer ett akutnummer. Den dyker upp som gubben i lådan och kränker mig, drar tag i hjärtat, mobbar sönder och hånar min ihåliga mage. I headern på min privatmail, när jag kollar filmrecensioner, söker på sökmotorer...Den vet givetvis inte att den gör mig allt detta. Om den så gjorde vore den elak och om den var elak skulle den ha ett smutsigt samvete. Den är fullständigt samvetslös.

Min förföljare blottar sig utan att jag hinner sänka ögonlocken, visar sig i sin fulla skrud och jag får spyreflexer och andas som fisken på land. Den där lilla som inte går att äta och kastas för snabbt och hårt tillbaka i sjön. Mister andningsreflexen med långsam död till följd.

Bilden på teststickan (flera dussin avverkade) blinkar till och snabbt framträder det magiska plusset (andra förunnat): "Det är aldrig för sent att skaffa If Gravidförsäkring...Börjar gälla direkt."

Var var denna plåga när jag som bäst behövde den?

.

Inga kommentarer: