måndag 2 februari 2009

Gravid varje månad

Vad jag sysslat med under min frånvaro:

Planterat om hos flickorna och tänt de obligatoriska två ljusen. Syltburkstorlek på ljusen denna gång.

Målat ett litet WC på övervåningen med påföljden "penselarm" som smärtar vid minsta tangentnedslag. Hade "tejparm" veckan innan.

Räddat ögat på en liten hamster i en zoobutik. Den "såg" konstig ut vilket jag påpekade för biträdet som snabbt kom till undsättning. Ögat kan förtvina och dö om det inte behandlas i tid, fick jag till svar! Började gråta av hängivenhet efteråt, orolig att tiden gått ut. Livet är skört även för en hamster i bur...

Brustit på väg till jobbet. Satt och ylade med tårar sprutandes omkring mig alla de 20 minuternas bilväg till jobbet. Förbannade den där "Gud". Den "gode" ni vet. En gråt-svullen och hes dag.

Räddat ögat på Kärleken. Eller agerat ledhund efter en mindre ögonoperation där en inkapslad stress- och sorgvagel skurits bort.

Bott på hotell som följd av sömn- och duschbrist. Som vi duschade! Som vi sov!

Påbörjat en "omstartskurs" för sådana som jag som aldrig lyckades få klar sin magisteruppsats. Nu ska det bli fart på alla 25 tappade sugar! Jag är inte lika entusiastisk...

Trott att jag varit gravid när det visade sig vara gammal hederlig PMS i storpack. Som varje månad, och ändå inte...som varje månad. Efter graviditeten har jag benådats med en två veckor lång PMS-period där både jag och de som oturligt hamnar i närheten får stora skälvan!

Backat på en kär vän i favorit-klädbutiken med konsekvensen långfika och två par byxor!

Sörjt, saknat, hoppats, funderat, sörjt, saknat, hoppats bestämt mig.

Sörjt, saknat, saknat, saknat.

Förbannat.
.

4 kommentarer:

Orchid sa...

Du har verkligen haft fullt upp! Ta inte ut dig för mycket!
Kram!
Ingegerd

Kristina Birkesten sa...

Ja, livet är skört även för en hamster. Och att livet är skört för våra barn har du fått uppleva den hårda vägen.. Åh, vad jag önskar dig tröst och lindring i sorgen!

Mitt i allt är det härligt att ni unnat er att sova ut (och duscha :o) på hotell!

Gud tål att förbannas, han tål att vara hur arg som helst på! Det är inte sagt till dig som en klycha utan som en egen personligt genomlevd erfarenhet.
Kramar!

sparveln sa...

Kära du, nu har jag (Malin) registrerat mig så att jag kan lämna kommentarer här också. Känns alltid lite läskigt att registrera sig på olika ställen tycker jag, jag blir lite paranoid och känner mig iakttagen på något vis...

Här sitter ju ännu en looser som inte kommit någon vart med magisteruppsatsen och jag får ångest bara av att tänka på den.

Ledsen att höra om dina tårar, skönt att höra att ni fått sova lite och tänker att det är fint att ditt hjärta känner med en stackars liten hamster.

Kram, kram och kram vännen min!

Unknown sa...

Verkar vara en sådan här period... nu när flickorna skulle varit hos oss rent fysiskt... känner mer och mer det där svarta krypa in...

Men bra att ni har fått duscha! Duscha bort all den svarta solkiga skiten!