fredag 1 januari 2010

Familjen X är bara på låtsas

Upprörd och ledsen, igen. Det hela började med julkorten.

Vi skickar inte ofta sådana men av sällsynta anledningar infann sig några få, små och bruna varianter i den röda julboxen. Brun, tunn strukturkartong varsamt stämplad med motiv föreställande en perfekt idyllisk (?) by mitt i vintern. Som tillägg strödde jag glitter och placerade några vita pyttestjärnor på den bruna fonden. Signerad Familjen X.

Att "familjen" figurerade på kortet vållade huvudbry kan ni tro. Hade vi fått levande barn utan andras vetskap? Eller vad menar...just det, ahaa! De har ju två katter nu! Men då så, låt gå. Ok att vi inte är en kärnfamilj som består av klassikern två föräldrar och deras levande barn, men visst f-n är vi tillräckligt mycket familj för att en simpel julkortsmottagare ska slippa förfäras över att vi anser oss vara en sorts sådan! Vi är trots allt gifta och bär samma efternamn! Jag blev sårad och därför ledsen över utropstecknet.

Upprördheten började med orättvisa frågetecken kring julkortets signatur och slutade med annat...som jag inte orkar berätta här och nu, men kanske där och då...



6 kommentarer:

Orchid sa...

Tänk att det är så många som inte förstår fortfarande! Kanske tillhör dom inte kretsen, som förlorat sina små och vet inte ett skvatt om hur mycket vi, som förlorat barn, värnar om våra små i Himlen!
God fortsättning till dig och din familj!
Ingegerd

Vida sa...

Jag skrev nyss en kommentar men jag kanske glömde trycka på publiceringsknappen. Klart ni är en familj, och även om det gör ont nu så tänker jag att ni sätter igång viktiga diskussioner och i förlängningen ökar förståelsen. Jag tror inte att vi alltid kan förstå varandra fullt ut men vi kommer en bit på vägen när vi anstränger oss för att förstå sådant som vi kanske tar för givet eller ser på ett annat sätt.

Varm kram från Liv

Anonym sa...

Såklart att ni är en familj!!! Förstår mig inte på vissa människor!Ska det vara så svårt att förstå,kan man inte bara glädjas över en hälsning utan att "pilla" på det allra ömtåligaste o förstöra?God fortsättning o hopp om ett riktigt Gott Nytt År!Mina tankar går till dig o din FAMILJ! Lilla jag

Julia sa...

Nu var jag tvungen att titta på vårat julkort från er. Och jo det står familjen. Känns lite skönt på något sätt att jag inte reflekterat vid det. För visst är ni en familj, ingen kan säga något annat.
Så god fortsättning på det nya året hela familjen!

Elle sa...

Även om man bortser från all slags hänsynstagande och omtanke så är man nog väldigt inskränkt om man ens höjer på ögonbrynet över hur någon skriver under ett julkort. Eller så har man läskigt lite eget liv.

Lina sa...

Åh, jag blir så ARG när jag läser det här! Självklart är det NI som bestämmer att ni är en familj och vilka som ingår i den, ingen annan. Okänsliga, tanklösa människa att ifrågasätta er! Och man undrar ju, som Elle skrev, hur någon kan fokusera så mycket på hur julhälsningen såg ut istället för att bara vara glad och tacksam att den kom! Makalöst...