måndag 31 augusti 2009

Dagens utropstecken

Nya fönster och balkongdörrar, nu med glas ända ner, i två rum!

Kissarna är tappra trots instängdhet, toa på fel ställe och vansinnigt, öronskärande kattläskiga ljud!

Dexter, som är gängledare och katt som i Katten kröp liten upp i knät med spinn och ett fång blöta pussar för mig att torka!

De hantverkande hantverkarna ska vara med i vårens avsnitt av Bygglov. Jag har alltså träffat småkändisar innan de blivit upptäckta!

Chefen ringde och meddelade att den kommun jag jobbar inom ska spara astronomiska summor 2010. Nämnden har påpekat att tjänster ska diskuteras och organisationens verksamhet, eller prel. avsaknad av, ska konsekvensbeskrivas. Jag är som vanligt sist in men först ut! Och arbetar som vanligt med sparbetingad kultur!

Jag fick löneförhöjning!

Insåg att mina starta-eget-drömmar kan bli av!

En underlig dam ringde från hemligt nummer och sökte min M. Jag blev svartsjuk i onödan för första gången på länge. Det kändes läskigt uppfriskande!

Jag fann mig ett kompetent verktyg att snida min ångest med!

Ringde Carlanderska för att meddela IVF-behandlings-start om 20 dagar!

Torkat bajs från Charlies tass, sedan sviterna av hans dansanta tassföring i rummet!

Det som är kvar av dagen ska handla om dammsugning, byte av värdelös kattlåda som lovade mer än den höll, visa kissarna nya läskiga fönstren, köpa present till finaste nyförlösta vännen med familj, lämna bil på verkstad, ta rätt buss hem, äta chips, läsa bloggar och bok! Vad är klockan?

7 kommentarer:

Nilwa sa...

hihi du är bara så härlig när du skriver!! Man riktigt dras med och fångas...ser dig framför mig iallt du ska göra :-)

Härligt spännande med ivf start, JIPPIE!!!

och en lättnad när jag läste att kisarna är kvar, puh

Och sen nya fönter, låter som en lovande dag. kramar i massor

Orchid sa...

Jag unnar dig innerligt att nästa IVF-behandling ska resultera i att små fötter så småningom kan springa över era golv! Tillsammans med små gulliga katter!
Kram och Lycka till!
Ingegerd

Unknown sa...

Löneförhöjning -inte illa pinkat!:.)) Även om det var illa bajsat av Charlie;.))

Jag har bubbelbadslust -har du? Kanske en sväng till badhuset i er stad?

Johbur sa...

Tack tack fina ni! Som en änglamors vardag kan se ut en jäktig men bra dag. Jag hann allt som skulle göras, förutom det jag ville mest, läsa era bloggar!

Det här med kissarna var på vippen...jag pustar också ut.

Melissa!

Men jag har ingen baddräkt! Min bikini hänger som ett korvaskinn kring min avmagrade kropp. Den simmar av och så kan vi inte ha det! Men vill så gärna bjuda hit dig en dag jag är ledig, och när du inte förlöser lillkillen ;) Kollar nu!

Johbur sa...

Millan!

Tack för tidigare kommentarer! blir så glad! Men kan inte ta mig in hos dig för att åtgälda några rader...kanske ser du det här, kanske inte...

Kram från nya mysiga staden :)

Unknown sa...

Skriver här eftersom jag har en gammal telefon som jag inte förstår... ja, fredag kl. 18 blir toppen!:.)) Gud vad kul!:.))

IVF-Karusell sa...

Vad glad jag blir att ni ska påbörja behandlingen! Det ska bara gå bra denna gång!

Mer pengar är också välkommet!
Blir så nyfiken på dina starta-eget drömmar, vad är de du vill göra?

Kramar!