fredag 18 februari 2011

Över haven hem

.
Med stark tro och stora galoscher kan man segla över Atlanten.


.


Det är så det känns när jag håller vår son varsamt mot huden, nuddar hans fjuniga huvud och känner en kall liten fot som sakta halkar ned längs sidan av min mage. Skälver till. Vi har seglat så länge på öppna vatten. Precis över ytan och nått vår strand. Mille suckar med ett lätt kvitter i utandningen och jag svindlar.

Med olyckan måste man tala allvar. Och vi har hunnit snacka en del och så har vi seglat, seglat, seglat...över alla haven och hem.

Det är du som är hemma.
Vi får finnas där för dig.
Och som vi finns!

Kom min son och ta min hand, det finns en värld jag behöver få visa dig.



Mille = en på miljonen (som bara heter Mille ibland och inte för alltid) föddes 2 veckor för tidigt den 10/2-11 kl 11.25 med akut snitt. 2990 g, 46 cm. Frisk, alert och precis sådär vackrast i världen som han är. Jag berättar mer om det hela när Mille tycker det är ok.

Bara en glimt då vi inte frågat Mille om han vill figurera på helbild ute i vida webb-världen, precis som vi inte frågat hans döda storasystrar om de vill synas, precis som Kärleken M inte vill synas...men de både fanns och finns!


Mina största kärlekar.

59 kommentarer:

Anonym sa...

stort stort GRATTIS! Fantastiskt att läsa! tårarna trillar på min kind, är så glad för er skull, att det äntligen är er tur att få vara lyckliga och få känna den varma kroppen mot er.
Astrid o Ruth är äntligen storsyrror!

//Anki

Sanna sa...

Världens största grattis till er och er nya familjemedlem! Underbart!

Kram Sanna

Hanna sa...

Åh! Grattis! Tänk vad förunderligt livet ändå är! Vill också passa på att tacka för starka och vackra ord i din blogg. De har tröstat mig i sorgen efter en liten älskad som vi förlorade i vecka 19. /Hanna

Ingegerd sa...

Ett riktigt stort grattis till er underbara lille son! Tänk att ni äntligen får hålla om ett eget litet barn! Kärleken är så oändlig!
Hoppas ni mår bra så här efteråt! Var egoistiska och tänk bara på er själva en tid framöver!
Stor kram! Smek Mille över kinden från mig!

Millan sa...

Fantastiskt!! Underbart! Ljuvligt!
Blev helt tårögd och fick gåshud när jag såg ditt inlägg ikväll! Är så glad för er skull!
Mys, mys, mys!
Stora, varma kramar från Trollhättan!

paprika sa...

Åh, gråtklump i halsen, er väntan är över! Grattis känns som ett futtigt ord i sammanhanget, men i brist på annat så: GRATTIS till tusen!!

Anonym sa...

Varmt grattis till er och välkommen till världen Mille! Ryser och gråter när jag läser dina rader och ser de vackra bilderna, vilken värme.
Önskar er allt gott!
Gabriella

Beatrice sa...

Hjärte-Grattis!

Jag är så glad för er skull. All denna väntan och all denna längtan. Äntligen får ni snusa på er lille kille!

Kram Beatrice

SN sa...

Åh grattis! Som en vacker, men sorglig saga, som plötsligt har fått ett underbart lyckligt slut. Och därmed även en början på en ny vacker saga!

Gudrun sa...

Jag blir SÅ glad när jag läser att Mille har anlänt. STORT GRATTIS!!
Ta hand om er och honom. Njut! Kram Gudrun.

Anonym sa...

Så underbart, vad glad jag blir! Jag har följt din blogg sedan december 2008 och pendlat mellan hopp och förtvivlan med dig. Som ni har längtat och nu har ett småsyskon äntligen anlänt!!
/Hanna

Anonym sa...

Tårarna trillar på kinden, glädjetårar! Äntligen är han här. Er Mille, en på miljonen...
Kramar
Daniela

Anonym sa...

Underbara, underbara Mille! Välkommen hit.

Jag är så oerhört glad för er skull.

Massor av kramar!!

Lina

nyckelpiga sa...

Kära vänner!

Stort Grattis Mamma och Pappa!

Grattis Astrid och Ruth, Ni har blivit stora systrar.

Vissa händelser berör mer än andra...
Glädje tårar rinner nedför våra kinder... Nu befinner ni är bland det underbaraste som finns i världen!
Hela Er kärlek är sammankopplad och ni känner er hela. Så ska det vara, så måste det ha blivit...
Vi önskar Er all lycka i världen. Till Lille Mille önskar vi god hälsa och all framgång.

Kramar och lycka till.

Ps. Idag ska jag besöka graven och berätta för flickorna att de har blivit stora systrar.

Peter och Selma

Kjersti sa...

Jättegrattis till hela familjen. Underbart

Jessica sa...

Underbart! Som jag har tittat in och väntat och tänkt. Vilka fina glimtar av Mille =0)
Är så glad för er skull.

Kramar i massor

Anonym sa...

Grattis!!! Äntligen är han här! Tänk vad livet är förunderligt och alldeles underbart ibland o just nu!!! Som ni har väntat,längtat o många ggr misströstat o så kommer han!Lilla Mille!Blir tårögd bara jag tänker på det!Sänder stora varma kramar till er alla tre!Lilla jag

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Så ofattbart fantastiskt underbart!
Jag är så glad för er skull. Äntligen!

Kram Marie

Lina sa...

Underbart! Äntligen är han här, och han är frisk och levande. Han har en sällsynt tur den lille, som fått så fantastiska föräldrar! Massa grattis till mamma, pappa, Mille, Astrid och Ruth för tillskottet!

Timea sa...

Stort grattis till er!

Monica Sundström sa...

Åh vad underbart!hur kan man på några få rader uttrycka något så fantastiskt som det ni nu är med om?Grattis så klart och stort lycka till! känns som om livet med ens blev mer rättvist nu när ni fått Mille!Massor av kramar monica

Vida sa...

Tänkte på dig igår och undrat hur det gått.. märkligt egentligen hur en främling kan finnas i en tankevärld..

GLad över att Mille är hos er nu.

Kramar

IVF-Karusell sa...

Sitter här och läser, hjärtat rusar och tårarna strömma ner för kinderna! Grattis till er son! Grattis Astrid och Ruth som blivit storasystrar! Grattis mamma o pappa som nu är föräldrar till tre barn!

MirakelMille, det är så fantastiskt! Alldeles obeskrivligt berörande att ni äntligen får hålla en levande bebis i era famnar efter all denna längtan och väntan! Varma kramar till er från mig o lilla M! Ta hand om er!

Unknown sa...

Grattis! Vi fortsätter försöka á la Bell!

Nilwa sa...

Åh lycka lycka lycka!! Jag är så oändligt glad för er skull! Livet är bra märkligt omtumlande och underbart! Efter all outhärdlig sorg kämpande och lidelse kommer den här fina lilla varelsen och slår runt hela ens värld!
All lycka o kärlek till er! Hoppas du håller oss uppdaterade på detta mirakel! Kram jenny o lille Milion

Amanda sa...

STORT grattis till lilla söta Mille :) är så glad för eran skull,detta är ni väl värda..önskar er alla lycka till :) kramar i massor <3

Anonym sa...

Grattis Johanna. Så underbart att läsa! Jag ryser av välbehag.

Krama Mille lite försiktigt från alla oss på Centrumhuset.

/Lena

Anonym sa...

Grattis!
Kram
Freja

Linda B sa...

Grattis till er nya familjemedlem
Kram Linda

Anonym sa...

Åh, som jag hoppats. och bett och önskat att allt gått bra. O äntligen är han här(där) hos er.
Såotroligt glad för er skull. Njut av bebishårssnusande och len hud. Och all den kärlek som kan blomma ut till fullo, som kan nå fram till er lille. Lycka till och stort grattis familjen!
/C

CamillaW sa...

Stort grattis till den hett efterlängtade sonen! Tänk hur vissa drömmar faktiskt går i uppfyllelse...Underbart!! Kramar

Elisabeth sa...

Jag är så djupt innerligt glad för er skull! Och som vanligt skriver du så målande och jag hoppas att du en dag samlar alla dina texter i en bok.

Njut nu av ert tredje barn så mycket ni bara kan. Lukta, njut, känn och kläm :-)

Varma lyckönskningar/Elisabeth med *Vendela*, Vilda, *Vega*, Ville och Vilja

Tildas mamma sa...

Åh så underbart! Varmt grattis!!!
Kram, Tildas mamma

Kid Rock Tickets sa...

That fantastic! realy! these website is way better then everything I ever saw.

Kid Rock Tickets sa...

That fantastic! realy! these website is way better then everything I ever saw.

Millan sa...

Hoppas allt är väl med er alla och att lyckan lyser hos er!

Kram från Trollhättan

mrsjones sa...

Ja men här rullar tårar längs kinderna! Som jag har väntat och hoppats på att få läsa att er son är där han skall vara. På utsidan huden i era armar! Störst av allt är den kärleken!! Miljoner grattis och ta hand om er!

IVF karusell sa...

Hoppas ni mår bra!! ♥

Jessica sa...

Åh, stort stort grattis! Äntligen har lyckan hittat hem till er!

Till oss hittade den också. Dagen före julafton föddes vår efterlängtade pojke, efter år av misslyckanden, missfall och sorg.

ÄNTLIGEN!

Anonym sa...

Oj- vad härligt och häftigt!
Jag följde din blogg när jag var inne i ivf-svängen med missfall och annat och fann stor tröst i ditt vackra sätt att länka samman ord och sammanhang i allt det sorgsna.Nu rensar jag "favoriter" och hittar detta!
Fantastiskt! Ta hand om er.
Kram Elliea

IVF karusell sa...

Massa kramar till er, hoppas ni mår bra! Förstår att du inte hinner blogga, men hoppas verkligen allt är bra! ♥

Madeleine sa...

Hej!
Jag vet inte om du minns mig?
Vi hade lite kontakt ett tag för länge sedan då även jag har förlorat ett barn (Philip).
Jag har inte besökt din blogg på väldigt länge nu men kikade in idag.
Ser att du åter igen blivit mamma :D

Ett STORT grattis!

Även jag blev mamma igen 23/1-11 och det är helt underbart!

Ett stort grattis åter igen :D

Kramar från Madeleine

Millan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Millan sa...

Hej!
Hur har ni det?
Stor kram från Trollhättan!

Millan sa...

Undrar så hur allt är?
Kram!

IVF karusell sa...

Men så man saknar dig i bloggvärlden, hoppas du kommer tillbaka!

Millan sa...

Du är saknad!!
Kram

Yoko sa...

åh, vad fint!!!

Anonym sa...

Tänk att det redan gått 6månader..!!
var tar tiden vägen...? Jag hoppas verkligen att allt är bra med er tre. Kan ju inte förneka att man är nyfiken o saknar att läsa din blogg.. men som småbarnsmor är det väl fullt upp förstås :)
/C.M

kjersti sa...

Har tänkt så mycket på er och i dag under "rensning" i datorn hittade jag åter till din blogg. Hoppas allt är bra med er.Hoppas återkommer. Kram
"Bloggberta"

kjersti sa...

Har tänkt så mycket på er och i dag under "rensning" i datorn hittade jag åter till din blogg. Hoppas allt är bra med er.Hoppas återkommer. Kram
"Bloggberta"

IVF-Karusell sa...

Nu har det snart gått ett år, saknar dina inlägg!

SN sa...

Grattis på födelsedagen Mille!

Millan sa...

Ett år har gått...
Undrar så hur ni har det.
Finns du någon annanstans med dina vackra ord?
Hur som helst, du är saknad!
Kram från Trollhättan

IVF-Karusell sa...

När kommer du tillbaka? ♥

Millan sa...

*saknar*

Anonym sa...

Ahаa, its fastidious convеrѕatіon cοncerning this paragraph here at thiѕ blog, Ӏ hаve reаd аll that, so at thіѕ timе me
alsо commenting at this place.

Heгe iѕ mу homepage ... Hilfe gegen haarausfall
Also see my web page: haarausfall bei männern

Anonym sa...

It's an amazing post designed for all the internet users; they will take advantage from it I am sure.

my web-site: 24option

KaKi sa...

Vi passerade systrarna i förrgår, påväg till Plaskis från storebror. Vi skulle bara ut genom muren nedanför men lillasyster fick syn på något hos barnen ovanför och pilade iväg. Jag sprang efter och blev plötsligt stående, tittandes ned på flickornas sten. Tänk att det gått så lång tid...