söndag 8 november 2009

Trotsåldern


Från:
Veckobrev@vardguiden.se
Ämne: Gravid vecka 6

Mejlets innehåll

Jag: Ledsen och bortgjord. Skammen igen! Jag hade i min vilda glädje över Glottis fått för mig att ta ut lyckan i förskott. Tänka som de uppmanande barnmorskorna; gå hem, vara glad för graviditeten, sluta läsa "det-gick/kan-gå-snett-trådar" på nätet och visualisera ett levande barn i kammaren. Trots att jag vet för mycket för att slänga mig med den sortens naivitet, hade jag beslutat mig för något uppfriskande och nytt. Trots!

Vi: Jag och Kärleken hojtade saligt att "vi SKA HA barn", "du SKA BLI pappa", "du SKA BLI mamma", " vi SKA FÅ BARN kring den 9:e juli". Vi hade aldrig provat förut och vad kunde hända? Det var förbjudet och roligt, tills vi olåvandes prenumererade på ett veckobrev avsett för andra...

Men jag ska begå mina misstag igen. Tvinga ett embryo kvar i det rosa flickrummet med hjälp av mjuk auktoritet och överbeskyddande utegångsförbud. Nu är det du som överlever och vi som köper klossar! Slutdiskuterat! Vädrets alla makter och himlens alla gudar till trots så SKA vi bli föräldrar till ett barn vi inte överlever!

Trotsåldern startar vid 3 och igen vid 34.

.

5 kommentarer:

Orchid sa...

Jaaa! Ge inte upp! Det finns säkert ett litet barn som behöver er, antingen det är biologiskt eller adopterat! Ett barn som överlever er och som är friskt och starkt för denna värld!
Kram på er!
Ingegerd

IVF-Karusell sa...

Bra, var envis! Det ska ju fungera! Äggen i frysen väntar på er - hejja!

Stor kram!

Maria sa...

Helt rätt inställning!
Det är fruktansvärt orättvist att vissa ska behöva gå igenom så mycket som ni. Men någonstans har jag en inställning om att prövningarna kommer till dem som KLARAR dem, även om det inte alltid känns så när man är mitt i det.
Känns nästan lite konstigt att bry sig och leva sig in i en helt främmande människas liv, men det gör jag hur som helst....

paprika sa...

Ja trotsa på! Envisast vinner till slut.

Kram

Mamma Melissa sa...

Jag gillar trotsåldern!!!